Als dé marketingorganisatie van Zandvoort faciliteren we onze partners graag met relevante kennis. We doen zelf research, laten onderzoek uitvoeren, verzamelen verschillende rapporten van derden en stellen deze beschikbaar, zodat ook onze partners gerichter hun publiek kunnen bereiken.
Insight Tips
Insight Tips

Elke maand delen wij graag onze insight tips met jou. Kijk dus snel hoe jij deze tips kunt gebruiken!

Bekijk hier onze Insight Tips
Hoe gastvrij ben jij?
Hoe gastvrij ben jij?

Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren.

Lees meer
Merkonderzoek
Merkonderzoek

In februari 2021 hebben we een strategische analyse uit laten voeren naar de bekendheid van Zandvoort. Hieruit blijkt o.a. dat Zandvoort een grote merkkracht, een actief imago en een zelfverzekerde, sympathieke, creatieve en opgewekte en unieke uitstraling heeft.

Bekijk het onderzoek
Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2021
Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2021

Gedurende het jaar worden verschillende onderzoeken gedaan naar bezoekers, overnachtingen en toeristische trends. Bijgaand een kort overzicht van enkele van deze onderzoeken.

Naar de onderzoeken
Educatie
Educatie

Gedurende het jaar organiseren we verschillende kennissessies voor onze partners, waarbij niet-partners tegen een kleine vergoeding ook welkom zijn. Deze komen in de vorm van workshops, bijvoorbeeld op het gebied van gastvrijheid, of wandelingen door Zandvoort of de Zandvoortse natuur. De wandelingen zijn hoofdzakelijk bedoeld voor medewerkers in de gastvrijheidsbranche om meer te weten te komen over Zandvoort, zodat zij hun gasten beter te woord kunnen staan.

De reis van de vakantieganger
De reis van de vakantieganger

In januari 2021 heeft The Conversation Studio in opdracht van Zandvoort Marketing onderzoek gedaan naar de reis van de vakantieganger. Deze deep-dive in de 5 fasen van de vakantie heeft verschillende inzichten opgeleverd. Onder andere in de behoeften en gevoelens van de vakantieganger. Je leest de bevindingen in de rapportage.

Bekijk het onderzoek