Als dé marketingorganisatie van Zandvoort faciliteren we onze partners graag met relevante kennis. We doen zelf research, laten onderzoek uitvoeren, verzamelen verschillende rapporten van derden en stellen deze beschikbaar, zodat ook onze partners gerichter hun publiek kunnen bereiken. Daarnaast proberen we ondernemers elkaar te laten inspireren door hen te laten vertellen over hoe zij omgaan met gastvrijheid
Educatie
Educatie

Gedurende het jaar organiseren we verschillende kennissessies voor onze partners, waarbij niet-partners tegen een kleine vergoeding ook welkom zijn. Deze komen in de vorm van workshops, bijvoorbeeld op het gebied van gastvrijheid, of wandelingen door Zandvoort of de Zandvoortse natuur. De wandelingen zijn hoofdzakelijk bedoeld voor medewerkers in de gastvrijheidsbranche om meer te weten te komen over Zandvoort, zodat zij hun gasten beter te woord kunnen staan. Alle partners van Zandvoort Marketing worden persoonlijk voor deze kennissessies uitgenodigd.

De reis van de vakantieganger
De reis van de vakantieganger

In januari 2021 heeft The Conversation Studio in opdracht van Zandvoort Marketing onderzoek gedaan naar de reis van de vakantieganger. Deze deep-dive in de 5 fasen van de vakantie heeft verschillende inzichten opgeleverd. Onder andere in de behoeften en gevoelens van de vakantieganger. Je leest de bevindingen in de rapportage.

Bekijk video
Merkonderzoek
Merkonderzoek

In februari 2021 hebben we een strategische analyse uit laten voeren naar de bekendheid van Zandvoort. Hieruit blijkt onder andere dat Zandvoort een grote merkkracht heeft, Zandvoort een actief imago heeft en een zelfverzekerde, sympathieke, creatieve en opgewekte en unieke uitstraling heeft.

Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2021
Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2021

Wat is het toekomstperspectief voor de vrijetijdssector? Onlangs is de 40ste editie verschenen van het Trendrapport toerisme, recreatie & vrije tijd. De resultaten uit het Continu Vakantie Onderzoek (CVO) worden ieder jaar gebundeld in het trendrapport Toerisme, Recreatie en Vrije Tijd. Bekijk de link voor een filmpje met de belangrijkste conclusies

Bekijk video