Pers

Wij helpen je graag om alle benodigde informatie over Zandvoort te verzamelen. Of het nou gaat om het schrijven van een artikel, een nieuwsuitzending, de organisatie van een persreis of als je gewoon inspiratie nodig hebt.

Kijk in onze beeldbank voor de juiste foto's of bekijk hier onze video's

Doe inspiratie op via Visit Zandvoort


Nieuws

Volg ons voor de allerlaatste informatie via Linkedin

'Geef toerisme en recreatie de ruimte!'

Toerisme is de levensader van Zandvoort. Het heeft niet alleen een groot financieel belang. Toerisme en recreatie zorgen voor werkgelegenheid, dragen bij aan de levendigheid van onze badplaats én zorgen ervoor dat bewoners kunnen genieten van de stadse faciliteiten die Zandvoort biedt. Faciliteiten die je zonder toerisme niet in een dorp van 17.000 inwoners tegenkomt.


En zeker als je toerisme en recreatie op de juiste manier managet, gaat de drukte niet ten koste van de natuurlijke omgeving en de leefbaarheid van bewoners. Wij steunen hierom dan ook het manifest dat Destinatie Nederland vandaag heeft gepubliceerd. Het manifest ‘Geef toerisme en recreatie de ruimte!’ is gestoeld op een zestal aandachtspunten voor provinciaal beleid om te zorgen voor een verantwoorde groei van toeristische en recreatieve ruimte.

Lees hier het persbericht van Destinatie Nederland

Lees hier het manifest

Lees hier de 2 pager van het manifest

Nieuwe directeur benoemd voor Zandvoort Marketing

-13 april 2022-

Marc Bibbe treedt per 1 mei 2022 in dienst van Zandvoort Marketing en zal per 1 juni 2022 Lana Lemmens opvolgen als directeur Zandvoort Marketing.


Met Marc haalt Zandvoort Marketing een zeer ervaren marketing- en salesmanager in huis met een groot zakelijk netwerk. Hij heeft diverse leidinggevende functies bekleed bij o.a. Mediahuis, Hallmark, Holland Casino, Randstad en Coca Cola. Het bestuur van Zandvoort Marketing heeft er alle vertrouwen in dat hij van grote toegevoegde waarde zal zijn voor de organisatie.


Marc Bibbe: “Ik ben sinds 2017 een trotse inwoner van Zandvoort. De dynamiek van ons prachtige dorp als toeristische bestemming vind ik geweldig. Ik kijk er dan ook naar uit om, samen met het team van Zandvoort Marketing, Zandvoort te blijven positioneren als dé hotspot voor Nederlandse en internationale gasten door de toeristische visie uit te dragen en bruggen te bouwen tussen bedrijven, organisaties, de politiek en uiteraard de bewoners."

Sluiting VVV-balie Zandvoort

-1 november 2021-

De VVV-balie in Zandvoort sluit per 13 december haar deuren. Directie en bestuur van Zandvoort Marketing hebben eind 2020 de lastige beslissing genomen de informatiebalie te sluiten. Maar met de sterk afnemende bezoekersaantallen de afgelopen jaren was dit besluit onvermijdelijk.


Waarborgen van de gastvrijheidsbeleving

Het afgelopen jaar is benut om te zorgen dat de gastvrijheidsbeleving in de toekomst wel gewaarborgd blijft. De (potentiële) bezoekers van Zandvoort zoeken en verkrijgen hun gewenste informatie en inspiratie grotendeels online. Via de Visitzandvoort website, social kanalen en nieuwsbrief. Zandvoort Marketing werkt continu aan het verbeteren van haar online kanalen en zal dit ook blijven doen. Met als doel om de digitale gastvrijheid te optimaliseren.

Maar bezoekers zullen live ontmoetingen, authentieke en lokale verhalen en belevingen ook in de toekomst blijven waarderen. Er is hier in de nieuwe plannen dus ook rekening mee gehouden. En ook om informatie over Zandvoort op verschillende plekken en vaker beschikbaar te hebben, zodat mensen die in Zandvoort zijn zich goed kunnen oriënteren op wat er te doen is in de badplaats.


Zandvoort Marketing begrijpt dat het sluiten van de informatiebalie een behoorlijke verandering zal zijn maar is ervan overtuigd dat het bereik en het aantal contactmomenten met de bezoekers van Zandvoort met de nieuwe invulling sterk kan toenemen.

Organisatie side events F1 in handen van nieuwe stichting

-18 februari 2021- 

Voor het side events festival ‘Zandvoort Beyond’, dat tijdens en in aanloop naar de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort wordt georganiseerd, wordt een aparte stichting opgericht. Deze nieuwe organisatievorm is een initiatief van de gemeente Zandvoort, de organisatie van de Dutch Grand Prix en Zandvoort Marketing. Door intensieve samenwerking tussen het hoofdevent en het side events festival ontstaat een unieke situatie waarbij de activiteiten niet alleen op het circuit zullen plaatsvinden maar ook in Zandvoort zelf en in de omliggende gemeenten. 


De periode waarin bezoekers kunnen genieten van de sfeer van dit grootste autosportevent ter wereld wordt hiermee ook verlengd. “In aanloop naar het raceweekend in september brengt het Zandvoort Beyond Festival bezoekers en liefhebbers uit de regio al volop in de stemming”, aldus wethouder Raymond van Haeften. Robert van Overdijk (DGP) valt hem bij: “De side events zijn van grote meerwaarde voor het ultieme racefestivalgevoel dat we willen bereiken.” ”Bovendien zorgt het programma tijdens de racedagen voor spreiding van de bezoekers met een ticket voor de Dutch Grand Prix”, sluit Lana Lemmens (Zandvoort Marketing) af. De stichting is de organisatie die de evenementenvergunning voor alle activiteiten in het side events programma zal aanvragen.


Interim

De formele oprichting van de stichting, met de zoektocht naar de juiste directeurbestuurder, leden voor de Raad van Toezicht en Advies zal nog enige tijd in beslag nemen. Omwille van de tijd zijn er daarom tijdelijk een ervaren interim directeurbestuurder en eventproducente aangetrokken. Sander ten Bosch is de directeurbestuurder van de zelfstandige Stichting TT Week Assen. Productiemanager Annelot Lems is een ervaren freelancer en was vorig jaar al kort betrokken bij de voorbereidingen voor het side events programma. Samen met ondernemers in Zandvoort en uit de regio gaan ze vanaf nu vol aan slag om een divers side events programma neer te zetten. 

Statement DGP over uitstel Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix

-19 maart 2020-

Gezien de voortdurende wereldwijde verspreiding van het Corona virus (COVID-19) heeft Formula One Management vandaag bevestigd dat de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix niet in het weekend van 3 mei 2020 verreden zal worden. De race is tot nader order uitgesteld. Daarbij geven de FIA en FOM aan dat ze de komende periode de tijd nemen om mogelijke alternatieve data voor elke Grand Prix later in het jaar te bestuderen. Wij ondersteunen beide partijen hierin door voor hen de situatie en het sentiment in Nederland dagelijks te monitoren. Alle toegangskaarten blijven geldig voor de nieuwe datum. Meer informatie over de refund policy zullen wij zo snel mogelijk verstrekken naar de tickethouders.

Dutch Grand Prix informatie avond

-14 februari 2020-

Op 10, 11 en 12 februari organiseerde de DGP inloopavonden over het mobiliteitsplan en de consequenties hiervan voor de diverse wijken in Zandvoort. Met de in totaal 600 mensen werd uitgebreid stil gestaan bij de doorlaatbewijzen in combinatie met de geplande wegafsluitingen. De vragen, opmerkingen en tips hebben de inwoners en ondernemers een beter beeld gegeven over wat er op hen afkomt. De volledige presentatie is hier te downloaden.

‘Zandvoort Beyond’, naam side events programma DGP

-16 december 2019-

Zandvoort Beyond, ‘beach for racing’ wordt de naam van het ‘35 dagen side events’-programma dat voor en tijdens de Formule 1 Dutch Grand Prix wordt georganiseerd. Volgens de werkgroep side events, bestaande uit Gemeente Zandvoort, Zandvoort Marketing en Gielissen Events, dekt deze naam precies de lading. “Het geeft aan dat het voor ons meer is dan alleen een mooi raceweekend”, aldus Ellen Verheij, wethouder Toerisme en Economie. “Zandvoort Beyond staat voor een stukje historie en trots op de terugkeer van de Formule 1 maar laat ook zien wat wij als badplaats kunnen bieden”.

Het ‘35 dagen’-programma is ooit bedacht om Zandvoort maximaal te laten profiteren. In aanloop naar het grote race evenement wordt de sfeer in het dorp voor bewoners en bezoekers langzaam opgebouwd. “En dat betekent niet 35 dagen lang alleen maar feest”, benadrukt Verheij. “Door de periode rondom de race te verlengen trekken we het thema Formule 1 veel breder. Zandvoort Beyond heeft bijvoorbeeld ook evenementen op het gebied van duurzaamheid, kunst en cultuur. Maar ook leuke activiteiten voor kinderen zodat het echt een familiemaand wordt.

Voor Zandvoort Beyond wordt onder andere een website gemaakt waarop straks het hele programma terug te vinden is. Verder krijgt het hele dorp straks één race uitstraling: in vlaggen, banieren en andere citydressing. Daar wordt nu een officieel ontwerp voor gemaakt. Ook de aankleding van panden en winkels gaat straks naadloos aansluiten bij de sfeer die op het circuit heerst.

Gielissen eventpartner voor side events F1 Zandvoort

-8 oktober 2019-

Na een uitvoerig traject heeft de gemeente Zandvoort evenementenbureau Gielissen geselecteerd als eventpartner voor de side events van de Formule 1. Als paraplupartner zijn zij verantwoordelijk voor de totale organisatie en coördinatie van alle side events tijdens een ‘35 dagen’- programma. Daarbij werken ze nauw samen met de werkgroep side events die bestaat uit Gemeente Zandvoort, Zandvoort Marketing en de Dutch Grand Prix.

Met de side events wil Zandvoort maximaal profiteren van de terugkomst van de Formule 1. Tijdens de Grand Prix dagen zal het programma zorgen voor spreiding van de bezoekers met een ticket voor het circuit. Gielissen wordt de overkoepelende vergunninghouder voor (lokale) bedrijven en organisaties die een activiteit willen organiseren rondom de Formule 1.

Het bedrijf heeft meer dan 80 jaar ervaring op het gebied van projectmanagement en organiseert al jaren impactvolle publieksevenementen. Zo organiseerde ze voor bekende merken (zoals Heineken, Nike, Nespresso en meerdere automerken) spraakmakende evenementen.

De gemeente is ervan overtuigd hiermee een solide partner in huis te hebben gehaald die de juiste kwaliteit kan waarborgen. Gielissen is bijzonder trots op deze samenwerking en kijkt er naar uit haar positieve bijdrage te leveren aan de positionering van het dorp Zandvoort rondom de Formule 1.

Nieuwe bestuursleden en werkruimte voor Zandvoort Marketing

Met de benoeming van vier nieuwe bestuursleden is het bestuur van Stichting Zandvoort Marketing weer op volle sterkte. Peter van Limburg(voorzitter), John Cornelisse(vice voorzitter), Stefan Diender(algemeen bestuurlid) en Adam Elzakalai(algemeen bestuurslid) zetten samen met I Fong Chi(secretaris) en Edwin Sibbel(penningmeester) de volgende stappen in de marketing communicatie van het merk Zandvoort. Verder verhuizen we per 1 juli naar het strandhotel van Center Parcs Zandvoort. In eerste instantie in een van de vergaderzalen om na een verbouwing onze definitieve werkplek te betrekken.



Formule 1 keert in 2020 terug naar Zandvoort

Na 35 jaar keert de formule 1 in 2020 weer terug naar Nederland! Daarmee komt voor miljoenen sportfans in Nederland een droom uit. Niet alleen voor het fantastische sportevenement zelf maar ook om onze eigen held Max Verstappen van dichtbij aan te moedigen. Lees er alles over op www.dutchgp.com

Zandvoort een van de gastvrijste gemeenten van Nederland

Waar veel Amsterdammers steen en been klagen over de enorme aantallen toeristen die hun stad de laatste jaren overspoelen, staan Zandvoorters veel positiever tegenover toeristen. Zelfs zo positief, dat de gemeente zich tot de gastvrijste gemeenten van het land mag rekenen. Dat blijkt uit onderzoek van Booking.com. Gastvrijheid is belangrijk voor 62% van de Nederlandse reizigers; die zeggen namelijk dat een vriendelijke, interessante lokale bevolking een van de voornaamste criteria is bij het kiezen van hun volgende bestemming.

Zandvoort genomineerd voor Evenementenstad van het Jaar 2018

Trots! Zandvoort is genomineerd voor Evenementenstad van het Jaar in de categorie tot 100.000 inwoners. De Nationale Evenementenprijzen worden dit jaar uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Evenementen, dat op 14 maart in Deventer plaatsvindt. Daar nemen we het op tegen Almelo, Heerlen en Gouda. Bij de uiteindelijke beoordeling door de jury zullen inhoudelijke elementen als visie, aanpak, organisatie, samenwerking met stakeholders en waarde voor de stad worden meegewogen.