Over Ons


Stichting Zandvoort Marketing is een publiek-private organisatie en heeft als doel het structureel bijdragen aan de stimulering van de economie van het dorp. Als overkoepelende organisatie regisseren en stimuleren wij samenwerking tussen alle betrokken partijen: bewoners, bezoekers, ondernemers en gemeente. Vanuit deze gedachte werken wij aan merkimago en merkidentiteit van Zandvoort.

We houden ons bezig met de algemene promotie van Zandvoort toegespitst op diverse doelgroepen, de toepassing en het bewaken van het (beeld)merk, het opzetten van promotiecampagnes, cityhospitality en het initiƫren en ondersteunen van spraakmakende events en concepten die als on brand gelden bij het DNA van Zandvoort. Met deze activiteiten dragen wij mede bij aan de versterking van de stedelijke kwaliteit op het gebied van retail, horeca, toerisme en recreatie.


Strategie

Een gemeenschappelijke claim versterkt de positie van Zandvoort binnen de regio en garandeert de gezonde ontwikkeling van het toerisme. Die gemeenschappelijke claim, gebaseerd op de kwaliteiten en de identiteit van het dorp, is de basis voor het merk Zandvoort. Zandvoort kenmerkt zich door de kernen strand, dorp, circuit en natuur. Een extra component die Zandvoort onderscheidt van andere kustplaatsen is een rechtstreekse treinverbinding met Amsterdam.

Lees meer

Organisatiestructuur

Stichting Zandvoort Marketing bestaat uit een team van 4 enthousiaste professionals en een baliemedewerker onder toezicht van een Raad van Bestuur. De organisatie is opgesplitst in vier afdelingen R&D, Gastvrijheid & Relatiebeheer, Communicatie en Events. Verder werken we samen met externen die ons in specifieke activiteiten ondersteunen.

Lees meer