Het proces naar Brand Values


Zandvoort is tijdens een groot project naar de identiteit van de kustplaatsen van Noord Holland uitgebreid onderzocht. Wie zijn we? Waar zijn we goed in? Wat zijn onze ambities?  Hieruit kwamen de onderstaande Key Values. Ze zijn een mix van eigenschappen van Zandvoort en onze ambitie deze te benutten.

Hart op de tong

Samenhang

Niet lullen ook poetsen

Sportief

Leven in de brouwerij

Contrastrijk

Om deze Key Values te waarborgen en door te ontwikkelen in een merk 'Zandvoort ' zijn er criteria opgesteld in de vorm van richtlijnen. 

1. Aansluiting bij het DNA en de claim van Zandvoort: 

het initiatief wordt getoetst aan de hand van de omschrijving én visualisatie van de economische claim van Zandvoort. 

2. MRA Focus: 

het initiatief focust op de Metropoolregio Amsterdam (MRA). De bewoners en bezoekers van de MRA zijn de primaire doelgroep. De merken en organisaties die zich (net als Zandvoort) richten op de MRA zijn de secondaire doelgroep. 

3. MRA Kwaliteit: 

het initiatief heeft een MRA-kwaliteit. Door de concurrentie zijn aanbieders in steden gewend zich altijd te moeten ontwikkelen. Dat zorgt voor een breed en onderscheidend aanbod en versterkt de aantrekkingskracht. Het aanbod in Zandvoort zal minimaal dezelfde aantrekkingskracht moeten hebben om de gewenste doelgroep aan te kunnen spreken. 

4. Inspelen op (langlopende) trend, rage of actueel onderwerp: 

initiatieven moeten inspelen op (langlopende) trends, rages of actuele onderwerpen. Zandvoort moet de voedingsbodem worden voor zich ontwikkelende trends. Dat wat kan groeien weet in Zandvoort haar doelgroep te bereiken. Dat wat niet meer actueel is, kun je in Zandvoort niet meer vinden. 

5. Bijdrage merkwaarde en marktwaarde Pop Up Zandvoort: 

het initiatief draagt bij aan de merkwaarde van Zandvoort. De Pop Up-evenementen bevestigen de economische claim voor Zandvoort. Ook zorgen zij voor relaties met bezoekers, organisaties en merken. 

6. Verbinden van minimaal twee plekken in Zandvoort: 

om ervoor te zorgen dat de unieke kwaliteiten van Zandvoort nog beter zichtbaar worden, wordt er naar gestreefd om bij elk initiatief/evenement minimaal twee kanten van Zandvoort te belichten. Het evenement is dan een verbindende component tussen het strand, circuit, centrum en duingebied.