Hoe gastvrij ben jij?



Vlug Fashion - Dave Vlug

Plaatsingsdatum april 2022


Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun gastvrijheid verhaal te delen en zo elkaar te inspireren.

Deze maand is het woord aan Dave Vlug, mede-eigenaar van Vlug Fashion’s Men’s Wear in Zandvoort. We vroegen Dave hoe hij en zijn vader het verschil maken in gastvrijheid.


“Bij ons in de winkel krijgt iedere klant dezelfde persoonlijke aandacht en service, of je nu een dorpsgenoot bent of een toerist uit Duitsland. We herkennen onze klanten, als iemand na 2 jaar weer bij ons in de winkel komt weten wij nog exact wat hij 2 jaar geleden bij ons heeft gekocht. Hiermee weten we onze klanten altijd positief te verrassen. Al 30 jaar besteden we veel zorg en aandacht aan onze kledingcollectie. Kwalitatieve en stijlvolle mannenmode. En we doen graag iets unieks. Zo starten we deze maand met onze eigen exclusieve race en circuit print overhemden en polo’s. We zijn immers trots op ‘ons’ Formule 1 circuit in Zandvoort en hoe leuk om dat in onze kleding uit te stralen?! Ons ondernemerschap is gedreven vanuit het oogpunt en in het belang van onze klant. Op korte termijn is dit niet commercieel ondernemen, maar een goede investering voor het opbouwen van een langetermijnrelatie is het zeker. Deze denkwijze blijkt te werken want de basis van onze winkel bestaat uit 80 procent terugkerende klanten (ook veel Duitse gasten!), waarvan sommige al meer dan 20 jaar. Mooi hè?!”



Behind the Beach Bike - Raymond van Duyn

Plaatsingsdatum maart 2022


Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun gastvrijheid verhaal te delen en zo elkaar te inspireren.

Deze maand is het woord aan Raymond van Duyn, eigenaar van Behind the Beach Bike Rentals in Zandvoort. We vroegen Raymond hoe hij en zijn team het verschil maken in gastvrijheid.


“Ons motto is: verplaats je in de gast. Wij verdiepen ons in de verschillende culturen van onze gasten en spreken naast Nederlands ook vloeiend Duits, Engels en zelfs Spaans. Omdat we communiceren in de eigen taal van de gast, maken we écht contact. En snappen daardoor precies wat de gast wil. Zo komen we tot een huurfiets die precies bij hem of haar past. We nemen de tijd om de fiets exact op maat af te stellen en geven tips voor fietsroutes waarvan wij denken dat de gast blij van wordt. En dat blijkt ook altijd het geval te zijn horen wij na afloop. Blije gasten die vanaf de fiets hebben genoten van ons mooie Zandvoort en omgeving, daar genieten wij weer van."



Lunchbreek - Liesbeth van der Meij de Bie

Plaatsingsdatum februari 2022


Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun gastvrijheid verhaal te delen en zo elkaar te inspireren.

Deze maand is het woord aan Liesbeth van der Meij de Bie, eigenaresse van Lunchbreek in Zandvoort. We vroegen Liesbeth hoe zij en haar team het verschil maken in gastvrijheid.


“Al 10 jaar lang is Lunchbreek een laagdrempelige lunchroom. Je stapt als het ware een huiskamer binnen. Of je nu alleen komt, met je familie, een vriend(in) of om te werken, iedereen is welkom voor een heerlijk kopje koffie, een vers ontbijt of smakelijke lunch. Innovatie en creativiteit is ons sleutelwoord. Regelmatig voegen we iets nieuws toe aan de menukaart en spelen hiermee in op trends, de seizoenen en vakanties. Zo hebben we nu in de voorjaarsvakantie een regenboog pannenkoek, speciaal voor de kids. Uiteraard met natuurlijke kleurstoffen want we werken alleen maar met verse producten en maken bijna alles zelf. Met passie en zoveel plezier staat ons vaste team voor iedereen klaar. En dat merken onze gasten, waardoor we ze weer terugzien in onze lunchroom. Zo leuk!”



BeachHouse Hotel - Sofie Bent

Plaatsingsdatum januari 2022


Iedere maand vragen we een van onze partners om hun ervaring met gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Sofie Bent, Hotel Manager bij het Beachhouse Hotel in Zandvoort. We vroegen Sofie hoe zij en haar team het verschil maken in gastvrijheid.


“Wij vinden het belangrijk dat onze gasten zich bij ons “thuis” voelen en een huiskamergevoel ervaren. In onze coffee corner zijn ze daarom altijd welkom om koffie, thee, muntwater of wat lekkers te pakken. Gasten waarderen dit enorm en maken dan graag een praatje met ons. Door ons kleine en betrokken team heeft de gast tijdens zijn of haar verblijf een vast gezicht. Dat creëert vertrouwen en écht persoonlijk contact. We vinden het belangrijk om alle focus op de gast te hebben. Een voorbeeld hiervan is dat onze gast voor aankomst al zoveel mogelijk gegevens zelf digitaal invult. Zo hebben wij tijdens de check-in alle aandacht voor de gast en zijn of haar wensen. We geven ze informatie en leuke tips over wat er te doen is in de omgeving. Dat is toch gastvrijer dan “wat is uw paspoortnummer"? Onze tips zijn voor onze gast ook altijd binnen handbereik via onze GuestCompass app. Zo bieden we niet alleen fysiek maar ook digitaal een optimale klantbeleving,” aldus Sofie.



Palace Hotel - René van Wielink

Plaatsingsdatum januari 2022


Iedere maand vragen we een van onze partners om hun ervaring met gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan René van Wielink, General Manager bij het Palace Hotel in Zandvoort. We vroegen René hoe hij en zijn team het verschil maken in gastvrijheid.

Palace Hotel

“Het belangrijkste is persoonlijk contact. Oprechte aandacht door écht te luisteren naar je gast, gedurende zijn of haar gehele verblijf. We laten onze gast zich thuis en welkom voelen bij ons. Alvast een bedlampje aanzetten op de kamer als we weten dat gasten pas laat inchecken. Of een attentie op de kamer van een loyale gast. Wij vinden het leuk als gasten terugkomen naar ons hotel en laten dat blijken. Daarnaast vinden we het belangrijk om aandacht te besteden aan de sfeer in ons hotel. Zoals bijvoorbeeld op speciale dagen, van hartjes op het bed met Valentijnsdag tot sfeervolle kerstversiering in onze lobby tijdens de decembermaand. We merken dat dit enorm wordt gewaardeerd door onze gasten. Kortom gastvrijheid zit echt in ons DNA. Bij de selectie van een nieuwe medewerker vind ik de sociale vaardigheden dan ook een belangrijker criterium dan een afgeronde opleiding aan de hoge hotelschool”, aldus René.