Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Michel Knoester, Hotel Directeur van NH Zandvoort & NH Atlantic Den Haag. Wij vroegen Michel hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Welkom aan zee! Bij NH Zandvoort ontvangen we dagelijks veel blije gasten die zin hebben om uit te waaien aan zee, van het strand te genieten of het circuit te bezoeken.
Ontspannen kan bij ons bijzonder goed, want naast een gezellige gastrobar, terras en restaurant, hebben we ook 3 soorten sauna’s – infrarood, bio en een Finse – met een Experience shower én een fitnessruimte. Een goed begin van de dag zet volgens ons de toon voor de rest van de dag, dus daarom pakken we altijd extra uit in de ochtend. Naast verse broodjes, een ruime keuze aan beleg, sappen, yoghurt met gezonde toppings, kunnen gasten ook genieten van zoetigheden en eieren naar wens bestellen, zoals een heerlijk spiegelei of omelet. Ook inwoners van Zandvoort zijn meer dan welkom voor een drankje of hapje in onze gastrobar.
Met ons enthousiaste team maken we gasten graag wegwijs in Zandvoort, door ze te informeren over lokale activiteiten, wandel -en fietsroutes en bezienswaardigheden in de buurt.
Zelfs het uitlaten van honden bij noodgevallen en het helpen van mindervaliden is ons niet vreemd.
En dat alles met als doel dat ze nog lang met een glimlach zullen terugdenken aan hun tijd in Zandvoort.
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Laura Bluijs, eigenaar van De Salon Zandvoort. Wij vroegen Laura hoe zij en haar team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Gastvrijheid is voor ons een vanzelfsprekendheid. Wij zijn er sowieso om jou te verwennen, te laten ontspannen en een fijn gevoel te geven. Een stralende huid, nog mooier uiterlijk en misschien wel iets meer zelfvertrouwen. Dat hopen we tenminste, dat is ons doel.
Gastvrij betekent voor ons vooral dat je je meteen op je gemak voelt als je binnenkomt. Dat je weet en voelt dat je in goede handen bent.
We hebben een super hecht en fijn team. Er heerst een heel relaxte, intieme en huiselijke sfeer. En dat is ook belangrijk. De Salon moet voor iedereen een fijne plek zijn, voor ons om te werken en voor de klant om meteen te onthaasten bij binnenkomst.
Iedereen heeft hier zijn/haar eigen kwaliteiten, maar de passie voor het vak, de gedrevenheid, de klantvriendelijkheid. Dat zit er bij iedereen in. Een team van professionals die er alles aan zullen doen om jou stralend en tevreden de deur uit te laten gaan.
Onze kracht is denk ik ook de persoonlijke benadering, het kennen van onze klanten. Het dorpse. Daarnaast worden alle behandelingen die wij aanbieden gepersonaliseerd, dus echt afgestemd op jouw wensen en (huid)behoefte.
We hebben een breed aanbod van behandelingen, een scala dat steeds meer uitbreid. We zijn altijd op zoek naar de allerbeste behandelingen. Dat is het leuke van deze innovatieve branche. Blijven ontwikkelen en trainingen volgen. Op 21 maart vlieg ik naar Bologna om ‘s werelds grootste beauty beurs; de Cosmoprof te bezoeken. Hopelijk ontdekken we dan net weer zo een mooie parel als bijvoorbeeld onze nieuwste Infuzion behandeling, deze was al groot in Scandinavië en nu dus ook in Nederland.
In de afgelopen 20 jaar ( ja zo lang geleden ben ik dus al gestart) is er een enorm grote vaste klantenkring opgebouwd. Mensen die al jaren komen. Dat schept een band. Met sommige klanten deel je ook veel en kan je echt verheugd zijn als je ze weer ziet en alle updates van het leven weer met elkaar door kan nemen.
Er komen ook zeker veel toeristen. Leuk is dat daarin ook een vaste klantenkring is ontstaan die jaarlijks terugkeren naar Zandvoort en naar ons.
Maar ook dagjesmensen die besluiten zichzelf even lekker te laten verwennen (wellicht omdat het weer eens regent ;-)) of gewoon omdat ze er zin in hebben.
Een fijne gezichtsbehandeling, een heerlijke massage. Je wenkbrauwen in shape, je wimpers voller of misschien wel een prikje botox. Het kan allemaal!
We zitten heel centraal, vlakbij het treinstation en op wandelafstand van het strand en het gezellige dorp. Ben je in de buurt? Kom dan gerust eens langs!
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Ruud Mantz, Bedrijfsleider bij Tijn Akersloot. Wij vroegen Ruud hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
GASTVRIJHEID
Begint bij Tijn al vanaf vroeg in de ochtend. Als gasten vanaf de boulevard naar beneden lopen of met hun hond de strandopgang naar boven lopen. Ons personeel heeft dan de lampen aan, kachels branden lekker, kaarsjes geven sfeervol licht, gezellig muziekje en de eerste gasten worden met een brede glimlach begroet. De gastbeleving is dan ook erg belangrijk voor ons.
“GUESTS MATTER, EMPLOYEES MAKE THE DIFFERENCE”
Onze gasten zijn belangrijk, ze staan voorop in alles wat we doen. Gasten kunnen we belangrijk maken als we voor onze medewerkers een solide werkomgeving creëren, op elk denkbaar vlak, en daarmee de voorwaarden scheppen voor onze medewerkers om te excelleren in waar ze goed in zijn; het verschil maken voor onze gasten!
WIE WE ZIJN
Al bijna 60 jaar zijn we een vast gezicht aan het strand van Zandvoort. Een plek met een rijke geschiedenis, een ondernemende instelling en gevoel voor kwaliteit.
WAT WE DOEN
We creëren het vakantiegevoel aan het strand, het hele jaar door, met onze goede keuken, ongedwongen sfeer en prachtig uitzicht met af en toe een zeehond, vaak kite-surfers en heel soms een hert of bruinvis. Gastvrijheid is een totaalbeleving daar doen wij elke dag ons uiterste best voor en het strand doet de rest!
WAAROM WE HET DOEN
We doen het uit liefde voor lekkere dingen, uit liefde voor de buurt en omdat we het leuk vinden voor jou te zorgen!
ONZE MEDEWERKERS ZIJN
Oprecht, hebben oog voor detail en zijn zeer professioneel. De beleving van de gast staat centraal en dat zul je op ieder vlak ervaren. Ze hebben aandacht voor de gast van begin tot eind.
WHAT WE’RE FAMOUS FOR
De ultieme strandervaring en de beste SUMMER BBQ van Zandvoort en het hele jaar door een hout gestookte pizza oven voor heerlijke pizza’s. U bent welkom!
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Ellen Elfferich, Manager Sales & Events bij De Haven van Zandvoort. Wij vroegen Ellen hoe zij en haar team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Voor de Haven van Zandvoort is gastvrijheid één van de belangrijkste pijlers en wat ons betreft een must voor een succesvolle horeca gelegenheid. Het doel van de Haven van Zandvoort is om een gastvrij strandpaviljoen te zijn waar iedereen zich thuis en welkom voelt en waar de verwachting van de gast door professionaliteit, aandacht en kwaliteit wordt overtroffen.
Gastvrijheid zit volgens ons juist in de kleine dingen: een bakje water voor de hond, even helpen als iemand zijn jas niet uit krijgt, de deur open houden etc. Het is inspelen op de situatie en afstemmen op de gast. Maatwerk dus. Eigenlijk speelt gastvrijheid door in alles wat wij doen. Om een voorbeeld te geven: bij het organiseren van events gaan wij altijd voor een persoonlijke benadering en vormen wij een event helemaal naar de wensen van de gast.
Wij willen voor onze gasten een fijne stranddag verzorgen, zowel in de winter als in de zomer. Met mooie smaakvolle gerechten, vriendelijk en attent personeel in een fijne omgeving. Dagelijks zijn wij bezig om ons personeel te coachen met bijvoorbeeld trainingen. Dit is onderdeel van onze bedrijfscultuur. Wij zijn ervan overtuigd dat als de medewerkers blij en tevreden zijn dat dit ook doorstraald naar de gasten. Zo blijven wij bouwen aan ons professionele horecabedrijf.
De Haven van Zandvoort is een plek waar iedereen welkom is. Wij vinden het ook belangrijk om iets te doen aan maatschappelijke betrokken ondernemen. Een voorbeeld hiervan is het faciliteren van een werkplek voor Juttersgeluk aan het strand.
Nieuwsgierig geworden naar de gastvrijheid van de Haven van Zandvoort? Wij staan iedere dag voor je klaar, deze winter alleen even op de dinsdag gesloten.
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Lara van Blue Zone Espresso. Samen met haar partner Jim hebben zij eind 2022 besloten om het populaire koffietentje in Zandvoort over te nemen van de oude eigenaren. Deze kans kwam op het perfecte moment en daarom hebben ze geen moment getwijfeld. Een droom die uitkomt voor Lara!
Als je binnenstapt bij Blue Zone loop je de warmte tegemoet. En dat ligt niet alleen aan de temperatuur. Want ook qua sfeer en gezelligheid is het één en al warmte waar je in terechtkomt. Over gastvrijheid gesproken. Je wordt warm welkom geheten en ze serveren de lekkerste koffie. Ze hebben zelfs een prachtige mascotte in de zaak; hond Wolf die een oogje in het zijl houdt. Ook hebben ze taartjes in de vitrine liggen en kan je diverse gerechtjes bestellen die allemaal vers voor je worden bereid. Als je in gesprek gaat met de mensen die aanwezig zijn kom je er al snel achter dat je in een soort van grote familie terechtkomt als je hier een kopje koffie besteld. Het zijn veel vaste klanten die wekelijks of soms zelfs dagelijks langskomen voor hun dagelijkse shot cafeïne. Het is ‘ons kent ons’ en iedereen is laaiend enthousiast over Blue Zone.
Als je Lara vraagt wat gastvrijheid voor haar betekent dan geeft ze aan dat Blue Zone staat voor authentiek en leven uit oorsprong en commune. Dit zijn ook hun kernwaarden. De mensen komen om anderen te ontmoeten, gezond te eten en drinken en een gevoel van thuiskomen te ervaren. Ze noemen iedereen bij naam en onthouden elke koffiewens. Het persoonlijke contact met de mensen is waar het om draait. De dagelijkse gang van zaken wordt met elkaar gedeeld en er wordt geluisterd naar elkaar. Het hoekje is magisch en het gevoel van binnenkomen is met geen pen te beschrijven. Dit maakt het voor Lara dat ze nog geen dag het gevoel heeft gehad te hebben gewerkt. Ze is gek op dit werk, de gasten en de contacten die ze heeft opgebouwd. Gastvrijheid betekent voor Lara dat iedereen bij Blue Zone mag zijn wie hij of zij is. En dat weten ze heel goed over te brengen. Dus heb je zin in koffie? Ga dan zeker eens langs bij Blue Zone Espresso en ervaar de gastvrijheid zelf!
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Kelly en Misha Hormeno Aardewerk, eigenaren van restaurant D'Eight. Wij vroegen Kelly en Misha hoe zij en hun team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Gastvrijheid omarmen: De unieke kijk van Hotel Grand Café Deight
In een wereld vol met talloze eet- en verblijfsopties, wat onderscheidt de ene gelegenheid van de rest? Bij Deight Grand Café & Hotel geloven we dat het antwoord ligt in onze onwankelbare toewijding aan gastvrijheid. Maar wat betekent gastvrijheid voor ons? Het is niet slechts een woord; het is een levenswijze, een filosofie die alles wat we doen stuurt.
Een Warm Welkom
Bij Deight begint gastvrijheid vanaf het moment dat u onze deuren binnenstapt. We weten dat eerste indrukken cruciaal zijn, en we zijn er trots op dat we een warme en uitnodigende sfeer bieden die u zich meteen thuis doet voelen. Ons vriendelijke personeel begroet u met een glimlach, en onze gezellige inrichting zorgt ervoor dat u zich meteen op uw gemak voelt.
Aandacht voor Detail
Voor ons draait gastvrijheid om de details. We begrijpen dat de kleine dingen ertoe doen en we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat uw ervaring niets minder is dan uitzonderlijk. Van de perfect gevouwen servetten tot het zorgvuldig samengestelde menu, wordt elk aspect van uw bezoek overwogen en verfijnd.
Heerlijke smaakbeleving
Bij Deight Grand Café draait alles om lekker eten en goede gastvrijheid. Onze geweldige chefs bereiden heerlijke gerechten die je smaakpapillen laten dansen en hongerig maken naar meer. We gebruiken alleen de allerbeste ingrediënten en stellen een menu samen dat onze liefde voor eten en gastvrijheid laat zien.
Een knusse haven
Bij Deight gaat gastvrijheid veel verder dan alleen eten. Ons hotel, gevestigd in een prachtig 19e-eeuws pand, is als een gezellig toevluchtsoord waar je kunt ontspannen en nieuwe energie kunt opdoen. Geniet van onze knusse kamers met alle moderne gemakken en persoonlijke service. We zijn ervan overtuigd dat een goede nachtrust net zo essentieel is als een smakelijke maaltijd.
Persoonlijke Service
Bij Deight begrijpen we dat elke gast uniek is, of ze nu voor een snelle kop koffie en een gezellige babbel langskomen of voor een uitgebreid diner. Onze gastvrijheid betekent voor ons het bieden van persoonlijke service die aansluit bij uw individuele voorkeuren. Of het nu gaat om dieetwensen, een speciale gelegenheid of gewoon een specifiek verzoek, wij zijn er om uw ervaring echt van u te maken en onze gewaardeerde vaste klanten extra te verwennen.
Blijvende Herinneringen
Het ultieme doel van gastvrijheid bij Deight is het creëren van blijvende herinneringen. We willen dat u vertrekt met een glimlach op uw gezicht, een warm gevoel in uw hart en de wens om terug te keren. Ons streven is om uw bezoek niet slechts een gebeurtenis te maken, maar een ervaring die in uw geheugen blijft hangen.
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Giray Kol, restaurantmanager van Ristorante Andrea. Wij vroegen Giray hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Wie aan Ristorante Andrea denkt, denkt aan Süheyla en Giray. Tenminste; voor de lokale mensen onder ons. Samen zijn zij hét gezicht van Andrea. En hoewel de toeristen of de mensen die niet uit Zandvoort komen misschien niet bekend zijn met de namen, zullen zij ongetwijfeld weten om wie het gaat bij het lezen van dit stukje en bij het zien van de foto. Want als er één restaurant is in Zandvoort waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat, is het Ristorante Andrea wel! En als je de lovende reviews leest op Google, dan weet je dat ze dit goed weten over te brengen op hun gasten en dat ze je altijd welkom heten met een grote glimlach.
Andrea is een familierestaurant wat al sinds 1995 door onze familie gerund wordt. Wij zijn dan wel samen het gezicht van Andrea maar er zijn nog veel meer familieleden die onderdeel zijn van ons grote succes. Juist doordat wij voornamelijk als familie het restaurant runnen, weten we wat we aan elkaar hebben en zijn we goed op elkaar ingespeeld. We hebben allemaal dezelfde visie en dat is zoveel mogelijk mensen blij maken, een leuke avond bezorgen en ervoor zorgen dat ze terugkomen. En dat mensen terugkomen is wel duidelijk te zien aan het aantal vaste gasten wat we inmiddels hebben opgebouwd. Zowel Nederlandse (lokale) mensen als Duitse mensen of mensen met een andere afkomst. Ze weten ons goed te vinden. En dat merken we het hele jaar door. Omdat we op zo’n centraal punt zitten midden in het dorp, hebben wij continue te maken met een stroom van mensen die langs ons restaurant loopt. Omdat de sfeer altijd goed is op ons terras wekt dat heel aanlokkelijk denk ik. En we hebben dan ook weer een gigantisch drukke zomer achter de rug die nog steeds voortduurt. Het weer is heel goed voor de tijd van het jaar en de mensen willen nog zoveel mogelijk op het terras zitten. Maar ook als het weer minder goed is houdt het de mensen niet tegen om bij ons nog even op het terras te komen eten. En hier zijn we alleen maar heel erg blij om.
En zelfs in minder goede tijden hebben wij gemerkt dat we kunnen rekenen op onze gasten. Tijdens de Coronaperiode en de meerdere lockdowns is dat goed duidelijk geworden. Dat we zowel in goede als in minder goede tijden zo gesteund worden en mensen toch bleven komen. Daar zijn wij heel erg trots op! Nu dat allemaal achter de rug is, zijn we blij dat we iedereen weer kunnen verwelkomen in ons restaurant. En daar wordt gretig gebruik van gemaakt. Het zomerseizoen zit er nu echt bijna op en dat betekent dat we weer een aantal weken dichtgaan. Van 6 oktober tot 17 november zijn wij gesloten om bij te komen van het fantastische seizoen. Maar vanaf 17 november zullen wij weer voor iedereen klaarstaan. Tot snel bij Ristorante Andrea!
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Dagmar Daniëls-Gielens, Hotel Director bij NH Zandvoort. Wij vroegen Dagmar hoe zij en haar team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Gastvrijheid gaat in de essentie om oprechte persoonlijke aandacht. Echte gastvrijheid wordt ervaren wanneer je je gehoord en gewaardeerd voelt. Wanneer je goed geïnformeerd wordt, (h)erkent wordt, en wanneer je je op je gemakt voelt. Mijns inziens gaat het om de belevenis, want een bed en een douche kun je op veel plekken krijgen, maar de beleving eromheen, dat maakt dat je herinneringen maakt en die ook wilt delen!
Het is natuurlijk mooi om te vertellen hoe gastvrij ik ben, want gastvrijheid past me als gegoten. Ik geniet als de mensen om mij heen genieten, als zij een belevenis mogen ervaren die het waard is om te vertellen. Het allerfijnste als ik daar een rol in kan spelen - zowel zakelijk als prive. Echter, het is natuurlijk veel interessanter om te vragen hoe onze gasten dit ervaren, immers hun ervaring telt. Gelukkig mag ik ervaren dat onze gastvrijheid op service niveau ook in deze tijden van schaarste en krapte op de personeelsmarkt door onze gasten enorm wordt gewaardeerd. We hechten veel waarde aan de beoordelingen die onze gasten achterlaten, deze worden persoonlijk door het management gelezen en in veel gevallen ook beantwoord. Door hier de trends uit te halen zowel positief als opbouwend, werken we met ons team aan de details die het verschil kunnen maken. Bij NH Hotel Group staat gastvrijheid centraal bij alles wat we doen. In elk hotel is er een Quality Soul, die verantwoordelijk is om met het team samen betekenisvolle ervaringen te leveren.
We proberen in alle gevallen te kijken, waar we het verschil kunnen maken. We kijken naar waar we goed in zijn, en proberen dat vast te houden. En te kijken waar we de plank misslaan. Dat is niet altijd makkelijk, en niet alles is direct te beïnvloeden, maar we kijken naar de knoppen waar we wel aan kunnen draaien. Waar ligt onze circel van invloed, waar raakt die onze grote cirkel van betrokkenheid.
Onze team leden zijn daarin cruciaal en zij zorgen voor het resultaat. Zo proberen we goed voor onze mensen te zorgen, met oprechte aandacht, een warm welkom, trainingen, team uitjes, een jaarlijks sport evenement, kortingen op overnachtingen en diverse winkels, waardering bij en daar waar we kunnen ruimte te bieden voor zaken in de prive sfeer. Want als wij voor onze mensen zorgen, dan zorgen zij voor onze gasten. Daarbij proberen we onze medewerkers te sterken in hun baan, door te coachen en te trainen, en hen ook mede verantwoordelijk te maken voor de resultaten. Als company zijn we erg trots om als enige hotel keten in de branche een vorm van 13e maand te bieden aan al onze medewerkers!
Al met al zijn de collega’s in het hotel de mensen die het werk doen, die dag in en dag uit voor onze gasten zorgen, en daar ben ik dan weer enorm trots op!
Ik sluit dan ook graag af met de woorden met een van onze vaste gasten van de afgelopen maanden, iemand die bijna onderdeel van ons team is geworden:
“Where NH-Zandvoort is performing excellent in, is Hospitality, the people. This is what hospitality is all about.” Olaf – ‘the man from 439’ & Family
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Jeroen van Iersel, Marketing Manager bij CM.com Circuit Zandvoort. Wij vroegen Jeroen hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Als circuit proberen we gastvrijheid zo in te richten dat we alle verschillende typen bezoekers die we verwelkomen zich welkom willen laten voelen. We streven ernaar om elke gast een onvergetelijke ervaring te bezorgen. Of ze zelf racen, de SIM racesensatie willen ervaren van Racesquare, komen kijken naar wat er op de baan gebeurt of deelnemen aan een business event.
Bij CM.com Circuit Zandvoort geloven we dat gastvrijheid de sleutel is tot het creëren van een gedenkwaardige (race)dag. We staan iedere dag klaar om elke bezoeker te verwelkomen en te begeleiden, of ze nu voor het eerst komen of trouwe fans zijn. We willen dat iedereen zich welkom voelt.
Uiteraard doen we dat bij grote publieksevenementen zoals de bekendste; de Formula 1 Heineken Dutch grand Prix, maar ook de DTM of GT World Challenge. Bij de Historic Grand Prix pakken we nog meer uit en proberen we om er een openluchtmuseum van te maken en iedereen, van jong tot oud, zo dicht bij de raceauto’s en hun teams te laten komen.
Onze simulatoren van Racesquare vormen een andere manier om de spanning van racen te ervaren. Of je nu een ervaren coureur bent of een beginner, voor beiden is het concept heel geschikt. We zetten dit in voor zowel zakelijke markt als particulieren. Voor een middag of avondje uit, of als onderbreking van een vergadering. Op deze manier kunnen we op een laagdrempelige manier zo veel mogelijk mensen kennis laten maken met racen op een toegankelijke manier. Gecombineerd met bijvoorbeeld een bezoek Mickey’s Bar, het gezelligste racecafé van Nederland, gegarandeerd succes.
Tot ziens op het circuit!
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan John Cornelisse, één van de eigenaren van strandpaviljoen Plazand. Wij vroegen John hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Toen ik aan het begin van het seizoen onze medewerkers vertelde dat gastvrijheid een schaars goed aan het worden is, werd er bedenkelijk gekeken. Er ontstond meteen een verhit gesprek waarin werd bediscussieerd wat gastvrijheid is en hoe gastvrij we eigenlijk zijn. In mijn onderbewustzijn moest ik lachen. Er kwamen juist op dat moment twee gasten binnenlopen. En in plaats van direct op te staan en hen vriendelijk te begroeten, werd er schoorvoetend gedag gezegd. Iedereen bleef zitten aan de tafel waar we zojuist de discussie over gastvrijheid waren gestart. Een mooier voorbeeld kon ik niet bedenken.
Het is de spijker op zijn kop. Gastvrijheid is wie je bent. Gastvrijheid is wat je doet en gastvrijheid is wat je uitstraalt. Je ademt het. Het is net als bij etiquette; een deur openhouden voor degene die binnenkomt. Of vriendelijk gedag zeggen. Het zijn normen en waarden die vandaag de dag vervagen. En dat is zo zonde, want het kost helemaal niets extra’s. Geen centje extra energie of stapje extra.
Sinds wij in 2011 ons strandpaviljoen startten, hebben we ons altijd gefocust op kwaliteit en service. Dat stukje gastvrijheid geven wat je zelf als gast ook graag zou willen ervaren. We zijn geen sterrenzaak aan het strand, maar waarom kan een medewerker op een strandpaviljoen niet dezelfde service geven als een medewerker van een 5-sterren hotel? We hoeven de krant niet te strijken voor onze gasten (dan krijgt de gast geen zwarte vingers bij het doorbladeren van de krant – red.), maar een vriendelijke glimlach en de gast gewoonweg opmerken doet al wonderen. Dagelijks proberen we ons team te enthousiasmeren door zelf ook op de vloer de handen uit de mouwen te steken. Juist wél die sterrenzaak aan zee te willen zijn en de lat iedere keer weer iets hoger te willen leggen. Het is leuk om te zien dat de jongeren die hier werken dit oppakken en met hun enthousiasme en energie de gasten weten te behagen.
De naam Plazand, die bij de start van ons paviljoen door onze 3e en toenmalige compagnon is bedacht, vond bij ons de oorsprong in het Belgische woord Plezant. “Fijn, leuk, plezierig, prettig, vrolijk, opgewekt, grappig, lollig, vermakelijk, aardig en aangenaam”. Woorden die grappig genoeg allemaal aan het woord gastvrijheid gelinkt kunnen worden. Toen we laatst weer aan tafel zaten met elkaar om een kopje koffie te drinken voordat we gingen starten, moest ik weer in mijn vuistje lachen. Maar liefst drie collega’s stonden prompt op toen er een echtpaar aan kwam lopen dat graag wilde reserveren voor het diner die avond! Dat vond ik nou Plazand!
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Jordy Beaumont, General Manager: Roompot Bloemendaal aan Zee, Roompot Zandvoort & Beachclub Zandvoort. Wij vroegen Jordy hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Gastvrijheid staat op onze locaties (Roompot Zandvoort, Roompot Bloemendaal aan Zee en onze Beachclub Zandvoort nr.26 ) heel hoog in het vaandel. Onze gasten worden vanaf het moment van aankomst tot het moment van vertrek zoveel mogelijk ontzorgd en zo proberen we een ultiem vakantiegevoel te creëren.
Dit begint al op onze website waar per park veel tips te vinden zijn over wat er op locatie of in de omgeving te beleven is. Als onze gasten eenmaal op het park aanwezig zijn dan voelen ze na een hartelijk welkom dat gastvrijheid onze passie is. Wij selecteren hier ook onze medewerkers op, gastvriendelijkheid kun je leren maar we zijn van mening dat gastvrijheid van binnen komt en dus een beetje in je moet zitten.
Uit reviews blijkt dat onze faciliteiten in de accommodaties (schoon en van alle gemakken voorzien) zeer gewaardeerd worden. En wanneer er toch nog iets misgaat, lossen we dit heel adequaat en persoonlijk op.
We proberen zoveel mogelijk onze gasten te informeren en faciliteren tijdens hun bezoek om alles naar wens te maken op basis van behoefte van onze gast. In en rond om Zandvoort is er altijd wel iets te zien of beleven. En uiteraard dragen wij ons steentje bij door op gebied van duurzaamheid alles te kunnen doen wat binnen onze macht ligt. Zo zijn we op Bloemendaal en Zandvoort trotse bezitter van het Green Key gold certificaat.
Op onze parken en bij onze Beachclub zijn de faciliteiten zeker niet uitsluitend bestemt voor onze gasten, ook u bent van harte welkom in onze restaurants op de parken en mag hierbij gebruik maken van onze faciliteiten (speeltuin, horeca en retail). We raden wel aan even te reserveren en bij voorkeur niet met de auto te komen. De parkeerplaatsen op de parken zijn i.v.m. schaarsheid namelijk wél uitsluitend voor onze gasten met accommodatie.
Zien we jou snel een keer op 1 van onze parken of bij onze Beachclub onder het genot van een hapje, drankje en een mooie zonsondergang?
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Christine Yeh van der Veen & Tom van der Veen, eigenaren van Hotel Keur. Wij vroegen Christine en Tom hoe zij het verschil maken binnen gastvrijheid.
Voor ons is persoonlijke oprechte aandacht het belangrijkste onderdeel van gastvrijheid.
In ons hotel proberen wij de gasten een onderdeel te laten zijn van onze ‘Keur-familie’. Met een vast team staan we onze gasten bij in hun klantreis, vanaf het boeken tot aan thuiskomt.
Bij het boeken sturen we tips uit de omgeving, bij het inchecken staan we klaar met een kopje koffie om bij te komen van hun reis, tijdens het verblijf helpen we actief met het regelen van activiteiten en bij afscheid voorzien we van wat lekkers voor tijdens de terugreis.
Persoonlijke oprechte aandacht is waar we met ons hele team voor staan. We kijken naar wensen en behoeftes van de gasten en anticiperen hierop. Dit komt terug in alledaagse zaken zoals vragen hoe hun trip naar Amsterdam is bevallen tot en met de inrichting van ons bedrijf. Met alle kamers op de 1e en 2e etage zijn we niet altijd toegankelijk voor gasten die minder mobiel zijn. Daarom bouwen we nu 5 hotelkamers op de begane grond. In de 9 hotelsuites komen we tegemoet aan de behoefte aan ruimere kamers met eigen kookgelegenheid. Zo kunnen we in 1 pand, onze gasten voorzien in verschillende wensen.
Het is voor ons heel erg bijzonder om bij te mogen dragen aan een herinnering aan het verblijf van onze gasten hier in Zandvoort. Dit zien we dan ook terug in de 9,6 recensie op gastvrijheid en de almaar groeiende grote groep vaste gasten. We worden vaak deelgenoot gemaakt van de hoogtepunten als dieptepunten in het leven van onze vaste gasten waardoor we als het ware familie worden.
‘Thuiskomen op vakantie’ is voor ons dan ook het grootste compliment wat we regelmatig krijgen van onze gasten.
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Tessa de Bree, zij is Manager Marketing & Sales bij Holland Casino. Wij vroegen Tessa hoe zij en haar team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Gastvrijheid staat hoog in het vaandel bij Holland Casino.
Met passie voor gastvrijheid en entertainment bieden wij jaarlijks aan meer dan een miljoen unieke gasten de spanning van het spel, op een veilige en verantwoorde manier.
Wij staan voor uitmuntende hospitality en zijn pas tevreden wanneer wij de perfecte beleving creëren en een 9+ ontvangen van onze gasten. Persoonlijke aandacht en een hoog niveau van gastvrijheid staan hierbij voorop. Wij weten wat onze gasten belangrijk vinden en doen er alles aan om de verwachtingen keer op keer te overtreffen. Samen met bijna 3.500 collega’s zetten wij ons dagelijks in om onze gasten te blijven verrassen.
Gastvrijheid loopt als een rode draad door onze hele organisatie. We kunnen altijd speluitleg verzorgen op de speelautomaten en bij speeltafels. De medewerkers in het restaurant en bij de bar kennen de gasten goed en weten wat de wensen zijn. Gastvrijheid is niet in elke cultuur hetzelfde en Holland Casino bedient de gasten op een ultieme manier, wat hun achtergrond ook is. Ook bij onze evenementen hebben wij gastvrouwen en -heren klaar staan om voor een ultieme beleving te zorgen.
Vanuit kansspelpreventie hebben wij een zeer uitgebreid programma en zullen wij zorgen voor de meest veilig omgeving en manier om van de spanning van het spel te genieten.
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Huig Molenaar, eigenaar van Thalassa. Wij vroegen Huig hoe hij en zijn team het verschil maken binnen gastvrijheid.
Gastvrijheid is voor ons superbelangrijk in alles wat we doen. Gastvrijheid en het laten thuis voelen van onze gasten zit in ons dna. We waren dan ook zeer gelukkig dat we in 2018 voor de uitstraling van het paviljoen, de uitstraling van de bedjes, de service en de kwaliteit tot beste strandpaviljoen van Nederland zijn verkozen. Als familie proberen we altijd te gaan voor de beste kwaliteit en hoogste mate van gastvrijheid. Niet alleen in de manier waarop gasten welkom worden geheten, maar ook duurzaamheid en toegankelijkheid van bv minder validen vinden wij zeer belangrijk. Het restaurant en de terrassen zijn rolstoelvriendelijk. Daarnaast hebben we een ruim minder validen toilet. En om naar de vloedlijn te gaan, staan er twee strandrolstoelen klaar, waarvan je er met een de zee in kan. We hebben ook in het recente verleden ideeën aangedragen die misschien wat te vroeg kwamen voor Zandvoort zoals een lift vanaf de boulevard naar het strand.
Wij streven ook naar het hoogst haalbare voor wat betreft duurzaamheid, zonder te greenwashen. Met veel trots kan ik zeggen dat we een Green Key Goud-certificaat hebben. Bedrijven met een Green Key-keurmerk doen er alles aan om natuur en milieu te sparen, zonder dat hun gasten inleveren op comfort en kwaliteit. We gaan daarbij een stap verder dan de normale wet- en regelgeving.
Om gasten een gastvrije en mooie beleving te geven zorgen we voor een schoon strand door een zelfbedacht afvalbakkenplein neer te zetten. Onze klantgerichtheid komt ook tot uitdrukking in de bij ons gebouw geplaatste, jaarrond open, openbare sanitaire unit. Strandliefhebbers maken daar veelvuldig dankbaar gebruik van. Voor alle vaders en moeders die even niet weten wat met de kleintjes te doen, hebben we een veilige speeltuin, die ook jaarrond vrij toegankelijk is. En gastvrijheid zit juist ook in kleinere dingen zoals een lach van het goedgetrainde personeel, passend advies bij het eten, afscheid nemen van gasten of dat strandbezoekers hun voeten kunnen schoonmaken met zitjes en stoffers.
Met dit maandelijks terugkerende item willen wij onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Joske Kuut, zij is Hospitality Trainer/Coach bij Passion4Guests. Wij vroegen Joske hoe zij het verschil maakt binnen gastvrijheid.
Wat is gastvrijheid voor mij?
Voor mij heeft dit alles te maken met mij gewenst voelen, gezien en gewaardeerd worden. Hierbij hoort dus een warm welkom, een praatje, wat (oprechte) interesse naar mij toe als klant. Ik vind het fijn als ik geen nummertje ben, maar gezien en gehoord word als mens. En tegenwoordig ben ik niet de enige die dit belangrijk vindt. Mensen in Nederland geven namelijk niet snel meer een hoog cijfer op internet. Een 9 haal je zelden en een 10 al helemaal niet. Dit komt omdat men steeds hogere verwachtingen heeft en alleen als je die overtreft krijg je een hoog cijfer.
Ik als Hospitality trainer
Tijdens mijn trainingen heb ik het onder andere over verwachtingen overtreffen, Wow-momenten creëren, proactief gedrag, upsell en cross-sell of klachtafhandeling. In mijn training moet ik natuurlijk zelf ook heel gastvrij zijn: ik zorg dat ik de namen goed ken, dat ik met iedereen even een praatje maak en dat ik de deelnemers allemaal aan het woord laat. Ik presenteer de namen op een flipover of in de presentatie. Soms neem ik een cadeautje mee, blaas ik ballonnen op en zet ik muziek aan. Alles om een fijne sfeer te creëren en verwachtingen te overtreffen. Zo hoort het ook in een bedrijf: zorg dat je gast zich fijn en welkom voelt en dat geen vraag vervelend is (ook al hoor je hem voor de 100e keer). Met mijn trainingen hoop ik Nederland nóg gastvrijer te maken.
Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Christa Zwemmer, zij is receptioniste bij Center Parcs. Wij vroegen Christa hoe zij en haar collega’s het verschil maken in gastvrijheid.
We stellen alles in het werk om onze gasten een onbezorgd verblijf te bieden
“Gasten die bij ons een verblijf boeken willen ontzorgd en vermaakt worden, want dat is waar Center Parcs voor staat. Daarom zijn de Aqua Mundo, de Action Factory en de Market Dome te bereiken op wandelafstand, organiseren we veel activiteiten en serveren we 's ochtends een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel. De hotelkamers en de cottages zijn daarom ook comfortabel ingericht en de receptie is 24/7 bereikbaar. Wanneer gasten bij de receptie arriveren dan worden zij direct door ons opgemerkt en begroet. Ze komen vaak vroeger dan ze kunnen inchecken, waardoor ze niet direct hun kamer/cottage in kunnen. Uiteraard zorgen we er dan wel voor dat de gasten gebruik kunnen maken van alle faciliteiten door hen een bandje te geven die toegang hiertoe geeft. Door enkele vragen te stellen kunnen we al gauw inschatten wat de wensen zijn, zo kunnen we de gasten wijzen op de diverse activiteiten die tijdens het verblijf georganiseerd worden.
Vaste gasten van Center Parcs (met minimaal 1 verblijfsbezoek per jaar) belonen we met een early check-in, 10% korting in de shops en een cadeautje op de kamer. Wanneer mogelijk bieden we gasten ook wel eens spontaan een activiteit aan, dit wordt erg gewaardeerd. Wanneer gasten uitchecken, maar toch nog Zandvoort willen bezoeken, dan kunnen ze de auto kosteloos op het parkeerterrein laten staan. Ook slaan we de bagage veilig op, tot de gast deze ophaalt en daadwerkelijk vertrekt.
Kortom: We doen er alles aan om onze gasten een onbezorgd verblijf te bieden en een 9+ ervaring te geven.”
Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Charissa Lagarde en Bas de Ruiter. Charissa en Bas zijn beiden restaurant- en salesmanager bij Club Nautique. Wij vroegen hen hoe zij samen met de hechte groep collega’s het verschil maken in gastvrijheid.
We spelen in op de behoeftes van onze gasten!
“Wij zijn een strandpaviljoen oftewel strandtent waar iedereen welkom is! Het begint uiteraard bij een hartelijk ontvangst, de gast wordt direct opgemerkt, begroet en daarna spelen we in op de specifieke wensen. Voor families hebben we gezellige plekjes waar kinderen wat meer ruimte hebben om te bewegen. Gasten die wat meer rust willen, kunnen lekker genieten of uitrusten op een rustigere plek. We ontvangen daarnaast ook veel zakelijke gasten, voor hen hebben we de beschikking over een supersnelle wifi verbinding via glasvezel (dit is uniek voor een beachclub) en op diverse plekken bevinden zich stopcontacten. Op deze manier kunnen ze ontspannen bij ons werken. Daarnaast is ons paviljoen rolstoelvriendelijk, onze strandrolstoel wordt ook regelmatig ingezet voor stichting Make a Wish, waarmee we een laatste wens op het strand kunnen laten uitkomen. Maar ook bijvoorbeeld mensen met honden zijn bij ons van harte welkom. Voor onze bezoekende (zee)honden hebben we waterbakjes staan en een pot hondenkoekjes, want deze viervoeters moeten natuurlijk ook verwend worden!”
Evenementen en arrangementen op maat, daar staan we voor
“We zijn bij uitstek ook hèt strandpaviljoen voor evenementen. De locatie maakt het mogelijk om ruimtes groter en kleiner te maken door het gebruik van flexibele wanden. Hiermee kunnen we de binnenruimte ook verbinden met het terras. Als gasten onze ruimtes bekijken zijn ze altijd zeer verrast over de mogelijkheden. Ook op het gebied van evenementen en arrangementen is alles mogelijk, de gast geeft aan wat hij/zij wil en wij faciliteren het. En het mooiste is dat we de evenementen en arrangementen zelf aannemen, bevestigen en organiseren. Doordat we veelvuldig contactmomenten hebben om alles af te stemmen, bouwen we al een relatie op met de gast en zo kan er nooit ruis ontstaan. Wil de gast blijven slapen? Moeiteloos brengen we hen in contact met andere ondernemers in Zandvoort. Want in Zandvoort werken we als ondernemers samen om het ónze gasten naar de zin te maken.”
Met dit maandelijks terugkerende item willen we onze partners een podium bieden om hun verhalen over gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Gerardo Eijbersen. Gerardo is host en gids bij het Zandvoorts Museum. Wij vroegen Gerardo hoe hij en zijn collega’s het verschil maken in gastvrijheid.
Mijn rol als host
“Bezoekers van het Zandvoorts Museum komen niet alleen voor de expositie, maar ook voor de verhalen achter de expositie. Ze vinden het ontzettend fijn om in hun eigen taal aangesproken te worden en uitleg te krijgen, dat doen we dan ook zoveel mogelijk. Naast het vertellen van de verhalen krijgen we ook regelmatig vragen over wat er verder allemaal in Zandvoort te beleven is. We zijn natuurlijk geen VVV meer, maar geven nog wel tips als mensen erom vragen, we zijn tenslotte wél gastvrij!”
Mijn rol als gids voor het Zandvoorts Museum en Zandvoort Marketing
“Vanaf april tot eind augustus organiseert het Zandvoorts Museum wekelijks bunkerwandelingen in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Hier zijn tal van bunkers uit de Tweede Wereldoorlog te vinden. Onderweg naar deze bunkers neem ik de groep mee langs het gevarieerde landschap van dit duingebied en vertel ik hen over de unieke verzameling aan dieren en planten in dit gebied. Ik begeleid deze groepswandelingen ook voor Zandvoort Marketing. In de maand oktober arrangeren zij ook hertenwandelingen voor volwassenen en voor kinderen (uitsluitend in de herfstvakantie). Het is altijd een unieke ervaring om samen met de groep de burlende en vechtende herten te spotten. Tijdens de wandelingen probeer ik met iedere deelnemer een praatje te maken om ze op hun gemak te stellen. Ook moedig ik de mensen aan om vragen te stellen. Het is mijn missie om mensen met een brede glimlach en een rugzak vol informatie naar huis te laten gaan!”
Iedere maand vragen we één van onze partners om hun ervaring met gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Mink Hesmerg, general manager bij The Enso Group. Nadat The Enso Group 3 mooie restaurants geopend heeft in Haarlem was het tijd om ook Zandvoort kennis te laten maken met de Nikkei (Japan-Peruaanse keuken) en natuurlijk met de uitmuntende hospitality die hier onderdeel van is. Op 12 april 2022 opende Brasserie Marû (voorheen Café Neuf) haar deuren in Zandvoort. We vroegen Mink hoe hij en zijn team van Marû het verschil maken in gastvrijheid.
“Met de juiste inzet van hospitality kun je écht het verschil maken, daarom leiden we onze medewerkers op in de 6 stappen van ons inwerkprogramma. Als medewerkers deze stappen doorlopen, voelen gasten zich welkom, gezien en gehoord. Dit begint al bij het welkom heten. Hierbij vragen we: Op welke naam mogen wij u verwelkomen? In plaats van: Heeft u gereserveerd? Het zit vooral in de persoonlijke benadering en de woorden die je gebruikt. Als aanvulling op dit programma volgen onze medewerkers iedere maand een inspiratiedag met workshops, waarbij het programma iedere keer verschilt. De ene keer gaan we op bezoek bij een barista en de andere keer krijgen we een workshop van een cocktailshaker. Op deze manier scholen we onszelf bij, maar houden we onszelf ook geïnspireerd. We vinden het belangrijk om goed voor onze medewerkers te zorgen en hen op te leiden. Als het team tevreden is, dan stralen zij dat ook uit naar de gasten en is iedereen tevreden.”
Deze maand is het woord aan Djoerd Vulto, camping manager bij Camping de Lakens. Wij vroegen Djoerd hoe hij en zijn team het verschil maken in gastvrijheid.
"De gastvrijheid van onze gasten op Camping de Lakens begint al bij de eerste ontmoeting. Alles is erop ingericht om gasten te laten proeven van de beach vibe die je op Camping de Lakens ervaart.
Bij aankomst op de camping worden gasten ontvangen in onze vernieuwde open, zonnige en ruime receptie. Gasten checken bij ons in, zittend aan de balie, bij één van onze collega’s. De persoonlijke aandacht, de relaxte sfeer, de moderne uitstraling en de fijne manier van inchecken zorgen direct voor het echte vakantiegevoel. Onze receptie collega’s spreken Nederland, Duits en Engels, waardoor ook de buitenlandse toeristen in hun eigen taal worden ontvangen.
De ligging in Nationaal Park Zuid-Kennemerland biedt veel mogelijkheden voor gasten om te genieten van de prachtige omgeving. Onze collega’s van de receptie adviseren onze gasten over de vele fiets- en wandelmogelijkheden in de omgeving, maar ook weten zij veel te vertellen over andere leuke activiteiten in de omgeving. Ook de narrow casting die op verschillende plekken op de camping te vinden is, informeert gasten over leuke activiteiten tijdens hun verblijf.
Op Camping de Lakens besteden we veel aandacht aan de vitaliteit van onze gasten. We hebben een uitgebreid aanbod aan wellness- en sportfaciliteiten voor een actief of ontspannen verblijf. Zo genieten gasten van een heerlijke massage, een saunabezoek of kunnen ze deelnemen aan een bootcamp workout of surfles. Kortom wij doen alles om onze gasten een heerlijk verblijf te laten ervaren op Camping de Lakens."
Deze maand is het woord aan Djaël en Iliya, eigenaren van het compleet vernieuwde Hotel at Sea in Zandvoort. We vroegen hoe zij en hun team het verschil maken in gastvrijheid.
“Gastvrijheid draait bij ons om het creëren van een thuisgevoel. Het bieden van alle comfort en gemak van thuis gemixt met het gevoel er even tussen uit te zijn. Dat zit bij ons in de kleine dingen. Een heerlijke douche en bed bijvoorbeeld maar ook het geven van eventuele suggesties voor uitstapjes, wandelingen of restaurants. Er een privé wifi-punt op iedere kamer, zodat je altijd een veilige verbinding hebt en je de mogelijkheid hebt om op jouw eigen account een Netflix-serie te streamen op de tv. En een standaard koelkast en een flesje wijn op de kamer. Maar ook net iets verder gaan dan de gasten verwachten. We hadden laatst een gast die ons bestek zo mooi vond. Die hebben we daarom een setje meegegeven. En als we de mogelijkheid hebben, geven we de gast een gratis kamerupgrade. Dat zorgt er net voor dat de ervaring de verwachting overstijgt en je altijd top of mind bent. Om dat te kunnen doen is liefde en passie voor het ondernemen en voor de gasten heel belangrijk. Zodra dat er niet meer is, bestaat de kans op bedrijfsblindheid: ondernemen op de automatische piloot en doen wat je altijd al doet. Daar moet je voor waken.”
Deze maand is het woord aan Dave Vlug, mede-eigenaar van Vlug Fashion’s Men’s Wear in Zandvoort. We vroegen Dave hoe hij en zijn vader het verschil maken in gastvrijheid.
“Bij ons in de winkel krijgt iedere klant dezelfde persoonlijke aandacht en service, of je nu een dorpsgenoot bent of een toerist uit Duitsland. We herkennen onze klanten, als iemand na 2 jaar weer bij ons in de winkel komt weten wij nog exact wat hij 2 jaar geleden bij ons heeft gekocht. Hiermee weten we onze klanten altijd positief te verrassen. Al 30 jaar besteden we veel zorg en aandacht aan onze kledingcollectie. Kwalitatieve en stijlvolle mannenmode. En we doen graag iets unieks. Zo starten we deze maand met onze eigen exclusieve race en circuit print overhemden en polo’s. We zijn immers trots op ‘ons’ Formule 1 circuit in Zandvoort en hoe leuk om dat in onze kleding uit te stralen?! Ons ondernemerschap is gedreven vanuit het oogpunt en in het belang van onze klant. Op korte termijn is dit niet commercieel ondernemen, maar een goede investering voor het opbouwen van een langetermijnrelatie is het zeker. Deze denkwijze blijkt te werken want de basis van onze winkel bestaat uit 80 procent terugkerende klanten (ook veel Duitse gasten!), waarvan sommige al meer dan 20 jaar. Mooi hè?!”
Deze maand is het woord aan Raymond van Duyn, eigenaar van Behind the Beach Bike Rentals in Zandvoort. We vroegen Raymond hoe hij en zijn team het verschil maken in gastvrijheid.
“Ons motto is: verplaats je in de gast. Wij verdiepen ons in de verschillende culturen van onze gasten en spreken naast Nederlands ook vloeiend Duits, Engels en zelfs Spaans. Omdat we communiceren in de eigen taal van de gast, maken we écht contact. En snappen daardoor precies wat de gast wil. Zo komen we tot een huurfiets die precies bij hem of haar past. We nemen de tijd om de fiets exact op maat af te stellen en geven tips voor fietsroutes waarvan wij denken dat de gast blij van wordt. En dat blijkt ook altijd het geval te zijn horen wij na afloop. Blije gasten die vanaf de fiets hebben genoten van ons mooie Zandvoort en omgeving, daar genieten wij weer van."
Deze maand is het woord aan Liesbeth van der Meij de Bie, eigenaresse van Lunchbreek in Zandvoort. We vroegen Liesbeth hoe zij en haar team het verschil maken in gastvrijheid.
“Al 10 jaar lang is Lunchbreek een laagdrempelige lunchroom. Je stapt als het ware een huiskamer binnen. Of je nu alleen komt, met je familie, een vriend(in) of om te werken, iedereen is welkom voor een heerlijk kopje koffie, een vers ontbijt of smakelijke lunch. Innovatie en creativiteit is ons sleutelwoord. Regelmatig voegen we iets nieuws toe aan de menukaart en spelen hiermee in op trends, de seizoenen en vakanties. Zo hebben we nu in de voorjaarsvakantie een regenboog pannenkoek, speciaal voor de kids. Uiteraard met natuurlijke kleurstoffen want we werken alleen maar met verse producten en maken bijna alles zelf. Met passie en zoveel plezier staat ons vaste team voor iedereen klaar. En dat merken onze gasten, waardoor we ze weer terugzien in onze lunchroom. Zo leuk!”
Iedere maand vragen we een van onze partners om hun ervaring met gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan Sofie Bent, Hotel Manager bij het Beachhouse Hotel in Zandvoort. We vroegen Sofie hoe zij en haar team het verschil maken in gastvrijheid.
“Wij vinden het belangrijk dat onze gasten zich bij ons “thuis” voelen en een huiskamergevoel ervaren. In onze coffee corner zijn ze daarom altijd welkom om koffie, thee, muntwater of wat lekkers te pakken. Gasten waarderen dit enorm en maken dan graag een praatje met ons. Door ons kleine en betrokken team heeft de gast tijdens zijn of haar verblijf een vast gezicht. Dat creëert vertrouwen en écht persoonlijk contact. We vinden het belangrijk om alle focus op de gast te hebben. Een voorbeeld hiervan is dat onze gast voor aankomst al zoveel mogelijk gegevens zelf digitaal invult. Zo hebben wij tijdens de check-in alle aandacht voor de gast en zijn of haar wensen. We geven ze informatie en leuke tips over wat er te doen is in de omgeving. Dat is toch gastvrijer dan “wat is uw paspoortnummer"? Onze tips zijn voor onze gast ook altijd binnen handbereik via onze GuestCompass app. Zo bieden we niet alleen fysiek maar ook digitaal een optimale klantbeleving,” aldus Sofie.
Iedere maand vragen we een van onze partners om hun ervaring met gastvrijheid te delen en zo elkaar te inspireren. Deze maand is het woord aan René van Wielink, General Manager bij het Palace Hotel in Zandvoort. We vroegen René hoe hij en zijn team het verschil maken in gastvrijheid.
“Het belangrijkste is persoonlijk contact. Oprechte aandacht door écht te luisteren naar je gast, gedurende zijn of haar gehele verblijf. We laten onze gast zich thuis en welkom voelen bij ons. Alvast een bedlampje aanzetten op de kamer als we weten dat gasten pas laat inchecken. Of een attentie op de kamer van een loyale gast. Wij vinden het leuk als gasten terugkomen naar ons hotel en laten dat blijken. Daarnaast vinden we het belangrijk om aandacht te besteden aan de sfeer in ons hotel. Zoals bijvoorbeeld op speciale dagen, van hartjes op het bed met Valentijnsdag tot sfeervolle kerstversiering in onze lobby tijdens de decembermaand. We merken dat dit enorm wordt gewaardeerd door onze gasten. Kortom gastvrijheid zit echt in ons DNA. Bij de selectie van een nieuwe medewerker vind ik de sociale vaardigheden dan ook een belangrijker criterium dan een afgeronde opleiding aan de hoge hotelschool”, aldus René.