Duitse toeristen 2023

Plaatsingsdatum Februari 2023




Bovenstaande insights kunnen positief voor Zandvoort uitvallen, zeker als je rekening houdt met een aantal factoren:


Voldoe aan hoge verwachtingen

Duitsers zijn op het gebied van prijs-kwaliteit gewend aan een hoge standaard. Door de verminderde koopkracht staan de vakanties onder druk. Mensen gaan minder vaak, minder lang of minder ver weg en/of minder luxe op vakantie. Een goede beleving, zeker op prijs-kwaliteit gebied wordt hierdoor van groter belang. Vooral voor Duitse verblijfstoeristen. Zorg dus voor een hoge kwaliteit


Wees flexibel

Mede door Covid’19 zijn gasten graag flexibel. Stel je daarom ook flexibel op: zorg voor flexibele boekingsvoorwaarden en stel je in op meer last-minute boekingen. Maart is het nieuwe januari.


Spreek de taal

Om te voldoen aan de hoge verwachting is een goede informatievoorziening in het Duits essentieel. Zorg voor menukaarten in het Duits, Duitstalige informatie op jouw website, en zorg ervoor dat jouw gasten in het Duits aangesproken kunnen worden. Taalcentrum C’est Fab in de Haltestraat zou je hiermee kunnen helpen.


Persoonlijk contact

Aandacht. Waar Nederlanders zichzelf meer willen redden, vinden Duitsers persoonlijke aandacht erg fijn. Geef deze dan ook. Een welgemeende vraag als “Goede reis gehad?” of de gast bij naam aanspreken doet wonderen.


Ontzorgen

De belangrijkste motivator voor vakantie is ontspannen. Door jouw gast te ontzorgen, help je hem ontspannen. Zorg dus voor duidelijkheid over jouw faciliteiten, over jouw flexibele boekingsvoorwaarden, zorg voor zekerheid door het gebruik professionele en realistische foto’s en help jouw gast met boekingen waar nodig. Voor het boeken van tickets kun je bijvoorbeeld terecht in onze boekingsmodule https://zandvoort.haarlemtickets.com/.