Authenticiteit: toon jouw eigen karakter

Plaatsingsdatum Maart 2023



Authenticiteit scoort onder toeristen. Iedereen wil dezelfde unieke ervaring als zijn vrienden en diezelfde ervaring als ‘die influencer op Instagram’. Bezoekers willen geen eenheidsworst maar een ‘unieke’ ervaring.


Laat zien wie je bent

Jouw onderneming wordt als uniek gezien en beleeft, als je het karakter van jouw onderneming laat zien. Zoals jij uniek bent ten opzichte van jouw buurman, zo is jouw bedrijf uniek ten opzichte van andere bedrijven. Onderscheid jezelf dus door jouw karakter te tonen.


Wat maakt jouw bedrijf uniek?

Je bent een onderneming gestart vanuit een bepaalde visie, een bepaalde overtuiging en een bepaalde kijk op de wereld. Een manier waarop jij vindt dat gasten of klanten behandeld moeten worden. Die visie en zienswijze maakt jou en jouw bedrijf uniek en authentiek.


Hoe toon je authenticiteit?

Natuurlijk kun je een opvallende kleur voor jouw pand, in het oog springend logo of gevelreclame gebruiken. Maar dat maakt jou nog niet authentiek; het is meer een schreeuw om aandacht. Authenticiteit, of eigenheid, zit vaker in de kleine dingen.

Ga hiervoor terug naar wat jij toe wilt voegen om jouw gast zo goed mogelijk te helpen. Dat kan bijvoorbeeld door persoonlijke aandacht bij aankomst, persoonlijke smaak door te voeren of een presentje bij het weggaan. Kortom, door jouw onderneming een extensie van jezelf te laten zijn en jouw unieke karakter te delen. Kom er dus achter wat typerend voor jou is en voer dat door in jouw onderneming.


Authenticiteit van Zandvoort

In de promotie van Zandvoort gebruiken we hiervoor een brandkey. Hierin staat onder andere onze visie, hoe we Zandvoort willen positioneren en de elementen uit het DNA van Zandvoort: wat maakt Zandvoort uniek.


Meer weten over de Brandkey? Download m hier.